Det lite längre svaret på samma delfråga är: Ja, det bör man i 99 fall av 100 göra!
Så hur gör man då?
Det finns så klart MASSOR med hjälp och tips därute. Exempelvis:
- Rekommendationer om virussökning på företagsdatorer som kör Windows-versioner som stöds
En massa tips om olika inställningar som bör göras och som kan göras under felsökning. - Symantec Endpoint Protection 11.0 - Terminal Server and Citrix Best Practices White Paper
Precis vad det låter som.. Gäller XenApp 6.0 och Windows server 2008 R2 - Configuring McAfee VirusScan Enterprise exclusions on an Exchange server running GroupShield for Exchange
för Windows 2003 (x64), 2008 (x64) och Exchange 2007, 2010 - File-Level Antivirus Scanning on Exchange 2007
Påminner om artikeln innan, men denna är från Microsoft - Guidelines for choosing antivirus software to run on the computers that are running SQL Server
för MS SQL 7, 2000, 2005 och 2005. - Antivirus software that is not cluster-aware may cause problems with Cluster Services
Gäller för Windows NT4, 2000, 2003 (tyvärr står det inget om 2008 server) - Antivirus settings for Microsoft Office SharePoint Server 2007
Enligt Microsoft - Antivirus Software Configuration Guidelines for Access Essentials/XenApp
För Access Essentials 1.0, 1.5. Presentation server 3.0, 4.0, 4.5. XenApp5 för windows 2003 x86. XenApp Fundamentals 2.0, 3.0 - Guidelines for Anti-virus Exclusions
En hel massa olika inställningar för en mängd olika system!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar